Thursday, November 4, 2010

Apple

Semua jenis Apple saya suka...barangan apple??buah apple?? tak kira kaler hijau ke kaler merah ke memang ianya dah jadi buah kegemaranku. Apple juice..bila pergi je ke mana-mana restaurant sudah semestinya apple juice menjadi pilihan utamaku..hee~~ Ada sedikit fakta mengenai buah apple nie..jika kita makan buah apple yang manis (selalunya yg kaler merah tu) selama 7 hari berturut-turut, tubuh badan kita akan menjadi segar dan pencernaan lebih lancar dengan mengeluarkan asid organik sewaktu bertindakbalas dengan baketeria di dalam usus.


kajian yang dilakukan oleh saintis british juga menyatakan bahawa kunyah buah apple ni mampu mengubati masalah sakit gigi dan selaput tatar yang merosakkan gigi. Buah ini juga makanan untuk diet..leh turun berat badan sehingga 2kg beb...tryla..mmg menakjubkan keberkesanannya
Selain itu, Barangan gadget yang berteknologi pada zaman kini yang paling kuminati dan telah pun dimiliki tentu sekali barangan dari Apple iaitu ipod, iphone & ipad. Cuma satu je belum dimiliki iaitu macbook pro. entahlah..bila agaknya leh dapat macbook tu..ermm..mungkin ianya akan dimiliki suatu hari nanti sebagai hadiah hantaran kawin daripada suami kot.. i hope i will get one, insya'Allah.
Machine berperanan sebagai pusat teknologi yang menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan khusus untuk barangan Apple. Machine shop ni la tempat yang wajib ku kunjungi kalau nak beli barang2 or accessorie utk my gadget ..tak kisah la kat mana pun asalnye ada Machine shop..cepat-cepat je kakiku melangkah masuk kedai tu.



Produk baru dari apple ini, merupakan fenomena baru di dunia teknologi. Menurut Steve Jobs, CEO apple Ipad itu adalah sebuah tablet, jadi ianya berada di sebuah smartphone dan juga notebook. Tapi pendapat saya pula, ianya sebijik macam iphone. Bezanya dari segi saiz rekabentuk...Ipad adalah iphone yang bersaiz besar.

0 comments:

Post a Comment